تبلیغات در گوگل چیست ؟
اگر دقت کرده باشید زمانی که وارد موتور جست و جو میشوید و کلمه ای را سرچ میکنید نتایجی را مشاهده میکنید که در کنار آدرس آنها کلمه AD یا تبلیغ نوشته شده است که به این ها تبلیغات گوگل میگویند
پرداخت هزینه فقط به ازای کلیک
امکان تعیین موقعیت مکانی
در تبلیغات گوگل این امکان وجود دارد که تبلیغات خود را در کشور مورد نظر تنظیم کنید
.
امکان برسی و محاسبه میزان سود
افزایش رتبه گوگل
فعال سازی در کمترین زمان ممکن

هدف گیری مخاطبان
- پلن 1
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- قیمت
- پلن 1
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 1000
- پلن 2
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 2000
- پلن 3
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 3000
- پلن 4
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 4000
- پلن 5
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 5000
- پلن 6
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 6000
- پلن 7
- میزان شارژ
- تعداد کلید واژه
- هزینه تقریبی هر کلیک
- متوسط تعداد کلیک
- مدیریت زمان، مکان و بودجه
- دسترسی مستقیم به اکانت گوگل
- مشاوره SEO رایگان
- {{content-8}}
- گزارش روزانه،ماهانه
- نمایش در موبایل و تبلت
- نمایش در گوگل فارسی
- نمایش در Gmail
- مدت نمایش
- میزان شارژ
- 7000
سوالات متداول
تبلیغات در گوگل چیست؟
تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز (Google AdWords) مناسبترین روش و مؤثرترین روش تبلیغات اینترنتی است. به کمک تبلیغات در گوگل آگهی وب سایت شما متناسب با بودجه ماهانه و روزانه شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل و سایتهای مرتبط با آن برای کلمه های کلیدی مرتبط به سایت و کسب و کارتان نمایش داده می شود. گروه پمو با توجه به زمینه کاری شما، کلمه های کلیدی و متن تبلیغات مورد نظر شما، وضعیت سایت شما و بودجه ای که برای کار تبلیغات در نظر گرفته اید تبلیغات کلیکی شما در گوگل را برایتان مدیریت می کند. برای مشاوره و برنامه ریزی کمپین تبلیغات در گوگل خود و اطلاع از تعرفه ها با ما تماس بگیرید.
بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری
پس از راه اندازی کمپین تبلیغاتی شما، اگر به هر دلیلی تمایل به ادامه نمایش تبلیغات نداشته باشید می توانید با ارسال تیکت به واحد تبلیغات در گوگل اعلام نمایید تا کمپین شما متوقف شود. ما هزینه مصرف شده برای تبلیغات شما را محاسبه و از کل مبلغ پرداختی کسر و مابقی را به حساب شما عودت می دهد.
آیا امکان فعال سازی تبلیغ برروی دامنه IR وجود دارد؟
به دلیل تحریم ایران توسط گوگل، تبلیغ روی دامنه IR فعال نمی شود. راهکار این است که شما باید دامنه ای غیر از IR خریداری نمایید و ان را روی دامنه IR خود پارک دومین کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر میتوانید از طریق تماس تلفنی یا ایمیل که در بخش درباره ما اطلاعات تماس وجود دارد در ارتباط باشید
مزایای تبلیغات در گوگل
- قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.
- مدیریت کامل هزینه های روزانه و ماهانه بر اساس موقعیت نمایش تبلیغ سایت در نتایج جستجوی گوگل.
- امکان تعیین هزینه برای هر کلیک.
- دریافت هزینه تنها به ازای کلیک کاربران بر روی آگهی. گوگل برای نمایش آگهی هزینه ای دریافت نمی کند.
- نمایش هدفمند آگهی برای مشتریان و کسانی که به دنبال کالا و خدمات شما هستند.
- تعیین کلمه های کلیدی هدف. آگهی شما تنها برای کاربرانی نمایش داده می شود که این کلمه های مرتبط را جستجو کنند. تعداد این کلمه ها عملاً می تواند نامحدود باشد.
- امکان تغییر متن آگهی و سایر مشخصات آن در طول دوره نمایش.
- گزارش گیری روزانه و هفتگی از میزان بازدید و هزینه ها.
- امکان تعیین کشورهایی که تبلیغات در آنها نمایش داده شود
- تعیین زبانهایی که تبلیغ شما برای آنها نمایش داده می شود
- تعیین ساعات نمایش
- تعیین میزان تعرفه برای نمایش در هر یک از ساعات روز
- تعیین صفحه ای که بازدید کنندگان می بینند.
آیا امکان نمایش تبلیغ فقط در کشور ایران وجود دارد؟
بله این امکان وجود دارد. پمو با استفاده از دانش فنی خود این امکان را برای شما به بهترین نحو ایجاد می کند.
مدت زمان فعال شدن نمایش تبلیغات در گوگل چقدرمی باشد؟
پس از سفارش و ارسال اطلاعات توسط مشتری، حداکثر تا 12 ساعت ثبت و برای برسی توسط گوگل ارسال میشود که فرایند تایید گوگل کمتر از 24 ساعت انجام میشود
آیا در تعداد کلمات کلیدی برای تبلیغ در گوگل محدودیتی وجود دارد؟
خیر. هیچ محدودیتی در تعداد کلمات کلیدی وجود ندارد.
آیا امکان نمایش تبلیغ فقط در زمان های مشخص شده بطور خودکار وجود دارد؟
بله. این امکان وجود دارد. می توانیم با انجام تنظیمات خاص، تبلیغات شما را در ساعت های مشخص از روز نمایش دهیم یا مثلا در روزهای خاص اصلاً تبلیغات شما نمایش داده نشود.
آیا امکان توقف تبلیغات در هر بازه زمانی توسط ما وجود دارد؟
بله. هر وقت شما تمایل داشته باشید با ارسال درخواست به واحد پشتیبانی یا تماس تلفنی در اسرع وقت تبلیغات شما متوقف می شود و با ارسال درخواست دوباره هر زمانی که بخواهید تبلیغات شما دوباره فعال می گردد.
چگونه مینوانم از وضعیت کمپین تبلیغاتی خود مطلع شویم؟
گزارش عملکرد کمپین تبلیغات در صورت درخواست به ایمیل شما ارسال خواهد شد
اصول نوشتن متن آگهی چگونه است؟
به طور خلاصه مشخصات متن یک آگهی در گوگل ادوردز به ترتیب زیر است:
عنوان اول تبلیغ حداکثر ۳۰ کاراکتر، شامل فاصلهها
عنوان دوم تبلیغ حداکثر ۳۰ کاراکتر، شامل فاصلهها
توضیحات حداکثر ۸۰ کاراکتر، شامل فاصلهها
URL نمایشی حداکثر ۳۵ کاراکتر
URL مقصد حداکثر ۱۰۲۴ کاراکتر
آیا در صورت مشاهده تبلیغ و کلیک نکردن برروی آن، هزینه ای از بودجه تبلیغات ما کسر می شود؟
خیر. هیچ هزینه ای کسر نمی شود. فقط در صورتیکه بر روی تبلیغ کلیک شود هزینه کسر می شود.
در صورت انجام کلیک های تکراری و عمدی توسط رقبا برروی آگهی هزینه ای از ما کسر می شود؟
سیستم تبلیغات در گوگل یکی از منابع اصلی کسب درآمد توسط کمپانی گوگل می باشد در نتیجه از آن بطور ویژه مراقبت می کند. پاسخ به سوال شما خیر می باشد. گوگل تمامی این کلیک ها را رهگیری می کند و در صورت کسر هزینه آن را به بودجه شما عودت می دهد.
هزینه هر کلیک چقدر است
نمایش تبلیغات در گوگل از طریق ادوردز امتیاز کیفی همپایه هربنه ماکزیموم اهمیت دارد. حتی ممکن است در مزایده با هزینه کمتر ولی کیفیت بیشتر، رتبهی بهتری به دست بیاید. همچنین بالا بودن امتیاز کیفی در کاهش هزینه واقعی آگهیهای شما مؤثر است. میخواهیم در مثال زیر نشان دهیم این اتفاق چطور ممکن است بیفتد.
مقداری که برای یک کلیک میپردازید – هزینه واقعی (Actual Cost) به ازای هر کلیک- با فرمولی به نام «محاسبه گر تخفیف ادوردز» (AdWords Discouner) به دست میآید. ماگزیمم هزینه بیشترین مبلغی است که شما مایلید برای یک بار کلیک شدن روی تبلیغتان بپردازید، اما هزینه واقعی اغلب کمتر از این مقدار است و به روش زیر حساب میشود:
هزینه واقعی به ازای کلیک = [(رتبه آگهی پایینتر از شما) ÷ (امتیاز کیفی خودتان)] + (۱ سنت)
نرخ کلیک خور (CTR) چیست؟
نرخ کلیک خور (CTR): مهمترین فاکتور مؤثر در تعیین امتیاز کیفی است. CTR هر چه بالاتر، بهتر. ادوردز به آگهیها و کلیدواژه هایی که کلیک خور بیشتری دارند با افزایش امتیاز کیفی پاداش میدهد. هر کلیک نشانه این است که آگهی و کلیدواژه برای کاربر متقاعد کننده و مرتبطند و گوگل برای پول در آوردن به همین کلیکها وابسته است. هر کلیک مثل یک رأی به نفع آگهی و کلیدواژه مربوط است.با نرخ کلیک خور (CTR) شروع کنید. کلیدواژه هایی که CTR کمی دارند اغلب امتیاز کیفیشان نیز کم است. کلیک خور مناسب برای هر کلیدواژه ای متفاوت است. برای یک کلیدواژه عمومی ممکن است کلیک خور ۱ درصد خوب به شمار آید. اما یک کلیدواژه تخصصیتر ممکن است CTR دورقمی هم داشته باشد. کم بودن CTR یعنی تبلیغ نمایش داده میشود اما جستجو کننده ها روی آن کلیک نمیکنند.
CTR یا Click Through Rate از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش تبلیغ شما در نتایج جستجو بدست می آید. اگر CTR هرچه مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. برای همین است موتور های جستجو کننده CTR را یکی از معیار های خود برای تعیین رتبه سایت قرار داده اند.
چه عواملی در کیفیت نمایش تبلیغات شما در گوگل موثر است؟
فاکتورهای متعددی در محاسبه امتیاز کیفی کلیدواژه های تبلیغاتی گوگل ادوردز مؤثرند؛ برخی از آنها را شما میتوانید ارتقا دهید و برخی از کنترل شما خارجند. وزن و تأثیر دقیق هر کدام از این فاکتورها را گوگل به طور مشخص اعلام نمیکند، زیرا مدلهای محاسبه امتیاز کیفی پیچیده و متغیر است و به بازده هر آگهی برای هر جستار وابسته است. همچنین برای شبکه های مختلف ادوردز فاکتورهای مؤثر در محاسبه متفاوتند. خوشبختانه اطلاعات کافی در مورد این عوامل وجود دارد.در زیر این فاکتورها به ترتیب برای هر نوع آگهی توضیح داده شده اند.
- نرخ کلیک خور (CTR)
- مرتبط بودن تبلیغ (Ad Relevance)
- مرتبط بودن جستار (Search Query Relevance)
- سوابق حساب کاربری ادوردز
- URL نمایشی (Display URL)
- کیفیت صفحهی فرود
- بازده جغرافیایی
- دیگر فاکتورهای مرتبط